destaring

als verhalen een stad op zich zelf wordt in je hoofd wordt het tijd om het te tonen aan de buitenwereld. enjoy city 18

Saturday, December 29, 2007

Als ik wakker wordt lig je dan naast me ? 9

Het waren de dagen des oordeels.
Overal werden de eerst geborenen en hun families op gruwelijke mannier vermoord.
Zo ook bij ons.
Ik heb mijn werkkamer afgesloten en keek angstvallig door het sleutelgat wat er gebeurde,
Ik ben een die niet voor zijn familie kan zorgen als dat nodig is.

Mist werd meteen met een kogel door het hoofd omgebracht omdat men bang was dat ze haar krachten zou gebruiken zoals alle eerstgeborenen krachten hadden gekregen op de dag van hun geboorte.
Ze waren wel blind maar op een of andere mannier ontwikkelde ze extra krachten die hen in staat stelde om te overleven.
De verhalen van de eerstgeborenen waren niet allemaal hetzelfde maar dat waren de verhalen van “normale mensen” ook niet.
Mist had haar eigenaardigheden maar was ene goede dochter die voor haar familie zorgde.
Misschien wel teveel maar dat ligt ook aan mijn falen om een goede vader te zijn.

Kieram dook in op de menigte en werd overmand en de slaapkamer getrokken waar ik haar hoorde schreeuwen van de pijn.
God weet wat ze met haar gedaan hebben.
Het klonk afgrijselijk
Tussendoor schreeuwde ze mijn naam nog om hulp maar mijn voeten waar als aan de grond genageld.
Ik kon iets, ik kon niets……….ik kon niets doen.

Ik kon alleen maar mijn handen op mijn oren houden om het geluid te dempen.
Ik zakte in elkaar en barstte in tranen uit.
Ik liet mijn gezin ombrengen, ik liet het gewoon gebeuren terwijl ik me opsloot in mijn werkkamer.
Ik verzamelde alle moed en pakte mijn dienstpistool, laadde het en liep op de deur af.
Met mijn hand op de knop twijfelde ik nog even maar ik besloot mij in het diepe te storten.
Ik ha toch niets meer dus waarom zou ik dit niet doen.
Voordat ik ging kon ik er wel een aantal met me meenemen om Kieram en Mist te wreken.

Ik trok de deur open en begon in het wilde weg te schieten en liep rechtstreeks op de slaapkamer af waar ik net iemand neer kon schieten die bovenop Kieram zat.
Hij viel eraf en ik zag hoe ze haar hadden geslagen en gebroken hadden.
Verdwaasd van dit aangezicht voelde ik de kogels door mijn schouders en knieën boren.
Ik zakte in elkaar en verloor mijn bewustzijn.

Ik voelde hoe ik bij mijn schouders werd opgepakt en weggesleept.
Buiten werd ik in een auto gegooid en dat was het laatste wat ik meegekregen heb.

Ik hoopte nog steeds dat dit een grote nachtmerrie was en dat alles normaal was in mijn echte leven maar ik begon er toch steeds meer aan te twijfelen.

Was geschreven

Dr. Onk

1 Comments:

At 3:55 PM, Anonymous Anonymous said...

in een adem uitgelezen
mnoet nu ff weer op adem komen trouwens..
indrukwekkend en onverwacht

 

Post a Comment

<< Home