destaring

als verhalen een stad op zich zelf wordt in je hoofd wordt het tijd om het te tonen aan de buitenwereld. enjoy city 18

Sunday, October 14, 2007

Super hero stuff 17

Ik ontmoete haar toen ik langs de kunstlokalen liep.
Ze zat achter een schildersdoek met een grote glimlach op haar gezicht en toen ik binnenkwam begon ze meteen te schilderen.
Het waren de meest prachtige kleuren en toen alles duidelijker werd zag ik dat ze precies schilderde waar ik aan dacht.
Mijn mooiste gedachte kwam op het schilderij te staan.
Ze schilderde een veld vol wildbloemen.
Van paardebloemen tot klaprozen en noem ze maar op.
Elk lijntje werd zo geschilderd als ik het in mijn hoofd had.
Ik ging naast haar zitten en bleef staren naar het schilderij en toen het af was leek het wel alsof de wind de bloemen bewoog.
Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden en ik wilde er zijn.
Het zoog me naar binnen.

Net toen ik kaar was om naar dat veld van bloemen te gaan voelde ik een handgreep achter op mijn hoofd en kreeg een knallende hoofdpijn.
Ik keek om en zag een jongeman staan.

U zult een paar dagen last houden van die hoofdpijn maar neem er geen medicatie tegen in want dan wordt U toch alleen maar zieker.

Wie ben jij dan.

Ik ben Peer de broer van Anna.
Mijn zus heeft is dan wel niet geestelijk meer bij ons maar kan wel prachtige schilderijen maken vindt U niet.

Wil je zeggen dat Anna ervoor zorgde dat ik bijna in dat schilderij zat.

Anna leest niet alleen U gedachten maar buigt ze ook om en kan U opsluiten in die gedachte.

U zou niet de eerste zijn maar ik hoop dat zolang ik in de buurt kan zijn dit niet meer gebeurt want eenmaal gevangen komt niemand er meer uit.

Tot nu toe ben jij de enige remedie.

Ja ik bezorg iedereen die ik maar aanraak een knallende hoofdpijn maar het redt wel levens.
Ironisch vindt U niet.

Het lijkt wel of jij en je zus gemaakt zijn om bij elkaar te zijn.

Met die gedachte speel ik ook vaak en soms denk ik dat U daar gelijk in heeft.
Zij bedoelt het goed diep van binnen want eigenlijk wil ze alleen maar mensen gelukkig maken.
Net zo gelukkig als zij is.

Ja ze ziet er gelukkig uit.

Als U nog eens gelukkig wil zijn professor dan kom gerust langs maar zoek eerst mij op voordat Anna in U gedachte zit want dan kan ik U er op tijd uit halen.

En nog een fikse hoofdpijn krijgen, nee dank je maar ik kom wel graag weer eens kijken hoe het met jullie gaat.

Dat is allemaal prima hoor maar bel even van tevoren want ik ben druk bezig met school en daarnaast een middel verzinnen om mijn zus en haar slachtoffers terug te krijgen.

Zal ik doen Peer en zorg erg goed voor jezelf.

Tot later….

1 Comments:

At 4:50 AM, Anonymous Anonymous said...

hij is heel mooi met op het begin veel diepgang, alleen later mis ik dat een beetje
het sterke einde die je normaal wel bij deze verhalen hebt zeg maar..
liefs

 

Post a Comment

<< Home