destaring

als verhalen een stad op zich zelf wordt in je hoofd wordt het tijd om het te tonen aan de buitenwereld. enjoy city 18

Thursday, November 29, 2007

Als ik wakker wordt lig je dan naast me ? 7

Ik werd achtervolgd door woedende schimmen, ze hadden mij bijna te pakken toen ik voorover in een diep gat viel en begon te zweven.
Ik maakte een zachte landing waar ik de maan in het gat zag schijnen.
Ik kon geen kant meer op.

Zwetend werd ik wakker en zag Mist naast me zitten op haar knieën met haar hand op mijn voorhoofd.
Ik wilde er niet aan denken dat zij dit misschien deed, zeker met de ontwikkelen die zij meemaakt de laatste tijd dus ik pakte haar op legde haar op mijn buik en knuffelde haar hard.
Daarna deden we een kussengevecht.
We hadden plezier samen en dat deed me goed.
Na een half uurtje lagen we moe naast elkaar en vertelde ze me dat mam jarig was.
Ik was het helemaal vergeten dat Babs jarig was.
Dit klinkt vreemd maar dat is het niet.
De anders zo levendige Babs had de eigenschap om al weken van tevoren aan te kondigen dat ze jarig was en wat ze graag wilde hebben.
Ik vond het altijd een geweldig ritueel dat met veel liefde werd uitgevoerd.

Ik was al lang niet meer in de kamer geweest waar haar levenloze lichaam lag.
Ik wilde het niet zien.
Het was Babs niet meer.
Mist ging elke dag naar binnen om met haar moeder even te knuffelen.
Zij wist niet beter dan dat haar moeder zo was.
We stonden op en ontbeten. Mist trok me de kamer binnen en daar lag ze.
Nog altijd even mooi als anders alleen zo stil.
Ik kon niet wennen aan de stilte die ze nu met zich meedroeg..
Misschien wilde ik niet wennen aan de stilte.
Mist lag al naast haar moeder en knuffelde haar.
Ik wreef door haar haren en gaf haar een kus op haar voorhoofd.
“gefeliciteerd lieverd, ik mis je”.

Kieram kwam met haar warrige hoofd de kamer binnen en begreep niet wat er aan de hand was.
Ik vertelde haar dat Babs jarig was en meteen liep ze alsof het gewoon was naar Babs toe kuste haar en feliciteerde haar.
Mist vond dit heerlijk en klampte zich om Kieram heen.

“ Weten jullie wat, we gaan het vieren.
We doen allemaal dingen die ze leuk vind en toosten op haar verjaardag bij elk drankje”
Ik keek Kieram bedenkelijk aan maar Mist vond het geweldig en trok een “please” pruillipje waar ik niet omheen kon.

Het werd een geweldige dag met films bekijken, vette hap eten en rennen door de straten terwijl we hardop verjaardagsliedjes zongen.
Dit zou Babs geweldig gevonden hebben.
Ik legde een oververmoeide Mist op bed en gaf Kieram een dikke knuffel als dank.
Wat hield ik toch veel van haar, ze begrijpt precies wat ze moet doen.

Ik besloot nog even naar Babs te gaan kijken en stortte naast haar in tranen.
Wat hield ik toch van haar, ze begreep altijd precies wat ze moest doen.
Ik hoop nog steeds dat dit een nachtmerrie is waarvan ik hoop dat ik er nog eens uit mag ontwaken.
Tot die tijd, ik weet het niet……..


Was geschreven
Dr. Onk

1 Comments:

At 12:12 PM, Anonymous Anonymous said...

weer zo´n mooie!!
er zit een bepaald gevoel bij deze verhalen dat moeilijk te plaatsen is..
liefs

 

Post a Comment

<< Home