destaring

als verhalen een stad op zich zelf wordt in je hoofd wordt het tijd om het te tonen aan de buitenwereld. enjoy city 18

Wednesday, September 20, 2006

De bezinning 3
Begrafenis.

Hebben jullie lekker geslapen.
Ach ja wat maakt mij het uit.
Het is een zonnige dag en ik heb er zin in vandaag.

Een begrafenisondernemer is een serieus vak en een van de belangrijkste dingen voor een begrafenis goed te laten verlopen is natuurlijk als de dode onder de grond kunnen.
Je kan ook kiezen voor een crematie maar ik vind een begrafenis beter bij jullie passen.
Daarom zal ik eerst een diep gat graven waar jullie samen in kunnen.
Ik als enigskind heb gekozen voor een gezamelijk graf omdat ik weet hoeveel jullie van elkaar houden. Jullie hielden tenslotte ook beide ontzettend veel van mij.

Het duurde even en ik hoop dat jullie niet ongeduldig werden maar het gat is klaar voor jullie bezoek.
Normaal gesproken zouden jullie in een kist begraven moeten worden maar helaas heb ik niet het geld om er een voor jullie te kopen.
Daarom heb ik gekozen voor een begrafenis zonder kist.
Het lijkt mij voor jullie ook gezelliger om bij elkaar te liggen zodat jullie dicht bij elkaar kunnen zijn.
Zo hebben jullie mij ook al een keertje geschapen en met heel veel liefde grootgebracht.

Zo pa daar ga je.
Ma het ga je goed.
Ga maar lekker wormen vreten met z’n tweetjes.

Als begrafenisondernemer heb je natuurlijk ook de taak om als laatste het graf te sluiten en een grafsteen bij het graf te plaatsen.
Nu kon ik voor jullie niet een grafsteen veroorloven dus heb ik een oude verhuisdoos gevonden op zolder en hier een eigen mooi creatief stukje werk van gemaakt.
Best goed gelukt vind ik zelf.
Zal ik het even voorlezen.

Hier liggen twee zeer leifhebbende ouders.
Hun enigste kind wil hen bedanken voor alle liefde die ze aan dit kind hebben gegeven.
De zorg die ze gedragen hebben dat alle schade voor haar bespaard zijn gebleven door haar zoveel mogelijk binnen te houden en niet teveel aan de buitenwereld bloot te stellen.
Om ervoor te zorgen dat ze vroeg wijs is geworden over het wel en wee van haar eigen lichaam.
Ook dank voor de uitgebreidde lessen in het waarden en normen besef dat ze mij gegeven hebben op hun uitzonderlijke wijze bij mij erin getrapt.

Rust niet lieve ouders
Verrot maar in de duivelsgrotten.

1 Comments:

At 5:31 AM, Anonymous Anonymous said...

ik vond het een verassing dat het een meisje bleek te zijn, op de een of andere manier was ik automatisch van een jongen uitgegaan, dat maakt voor mij dat ik het dubbel zo mooi vond =) echt heel goed geschreven, just how I like it!

kusj

 

Post a Comment

<< Home